Blog

سوالات آزمون ضمن خدمت سبک زندگی دینی قرآنی

9 Dec 2018

سوالات ضمن خدمت سبک زندگی

با توجه به اعلام شروع دوره سبک زندگی دینی قرآنی ما یک بسته دانلودی حاوی منابع و نمونه سوالات ضمن خدمت سبک زندگی دینی قرآنی را برای شما تدارک دیده ایم تا بتوانید از همه استان ها و شهرستان های کشور از طریق اینترنت آن را مشاهده , دانلود و برای موفقیت در آزمون ضمن خدمت سبک زندگی دینی قرآنی مورد استفاده قرار دهید.

دانلود سوالات ضمن خدمت سبک زندگی دینی قرآنی

مجموعه سوالات ضمن خدمت سبک زندگی توسط دپارتمان تخصصی ضمن خدمت در بانک فایل معلمان با همکاری پژوهشسرای فرهنگیان تهران تدوین و آماده شده است . در این آزمون بصورت مستقیم 15 نفر از همکاران ما هم ثبت نام کرده اند که در اولین ساعات آزمون بتوانیم سوالات آزمون واقعی سبک زندگی دینی قرآنی را برای استفاده همکاران سراسر کشور استخراج کرده و در اختیارشان بگذاریم .

سوالات ضمن خدمت سبک زندگی دینی قرآنی

همکاران فرهنگی عزیز همینک جهت دانلود منابع و سوالات ضمن خدمت سبک زندگی مبتنی بر آموزه های دینی قرآنی جزء 30 قرآن کریم بر روی لینک و عبارت دانلود در ادامه کلیک نمایید.

خاطر نشان میگردد که این مجموعه سوالات بصورت پی دی اف مبتنی بر متن طراحی شده است و قابل جستجو میباشد.

نحوه دانلود مستقیم و بصورت آنلاین

طراحی سیستم ما نه بر مبنای اپلیکیشن که بر اساس تهیه و تایپ فایل بصورت پی دی اف و ورد میباشد . بدین جهت هم دانلود آن سریعتر بوده و هم بعد از دانلود سوالات ضمن خدمت سبک زندگی دینی قرآنی شما نیازی به نصب و .. نخواهید داشت و میتوانید براحتی آن را مورد استفاده قرار دهید.

جهت دانلود سوالات ضمن خدمت سبک زندگی دینی قرانی ابتدا روی دکمه دانلود در ادامه کلیک کرده و در صفحه باز شده مراحل دانلود را تا دریافت فایل ادامه دهید.

دانلود سوالات

فرهنگ اسلامی و سبک زندگی:

در فرهنگ اسلامی، تأکید فراوان شده است که مؤمنان با بهترین صورت با هم رو به رو شوند و با بهترین القاب همدیگر را صدا بزنند. بدیهی است که این مسئله، میان زن و شوهر از تأکید بیشتری برخوردار خواهد بود.

۱. مشورت کردن با یک دیگر

هر یک از زن و شوهر، باید در کانون خانواده، جایگاه شایسته ی دیگری را در نظر بگیرد و در تصمیم گیری ها و اقدامات خانوادگی، نظر او را جویا شود و پس از مشورت با یک دیگر تصمیم مشترک را اتخاذ کند. هر یک از زن و شوهر باید به این نکته توجه کند که طرف دیگر نیز عضو اصلی این خانواده است و حقوق اساسی خاصی در این باره دارد. به گفته ی پروین اعتصامی:

وظیفه زن و مرد ای حکیم دانی چیست؟               یکی است کشتی و آن دیگری است کشتیبان

یعنی از آن جهت که در بیشتر زنان عاطفه قوی تر است و ممکن است در اتخاذ تصمیم های مهم، مقهور بعضی عوامل شوند، اما این بدان معنا نیست که نباید با زنان مشورت کرد. بلکه بایستی در همه حال اهل خانه روحیه مشورت کردن را داشته باشند و به این نکته ملتفت باشند که تصمیم و نظر جمعی بر نظر فردی ارجحیت دارد.


2- مدارا و همراهی با خانواده

نباید در خانه ای مرد سالاری یا زن سالاری وجود داشته باشد. البته حتی المقدور جانب همسر را داشتن و مدارا با اهل خانه مورد تأکید اسلام است.

دانلود سوالات ضمن خدمت سبک زندگی دینی قرآنی

هر مسلمانی عقد ازدواجش مطابق مقررات اسلام است. مرد مسلمانی که با زنی مسلمان ازدواج می کند، قبول می کند که مطابق دستور اسلام، با زنش رفتار نماید و زن را امانت خدا بداند. به علاوه چون زن ضعیف تر از مرد است، شوهر باید همواره جانب او را رعایت کند. اسلام نیز چنین دستور داده است؛ بنابراین مردی که غذای دل خواه خود را بر همسرش تحمیل کند، در واقع نفاق ورزیده و عملش با زبان و نیتش مخالف است.



3- کوتاهی در سپاس و تشکر:

سپاسگزاری و تشکر نکردن زن از شوهر، یا شوهر از زن، یکی از عوامل تنش زاست در کانون گرم خانواده است. اساساً سپاسگزاری و تشکر کردن، زمینه ی تشویق و موجب ازدیاد لطف و محبت طرفین است.

پیامبر اکرم(ص) فرمود:
«لاینظر الله الی امرئه لا تشکر لزوجها؛ خدا به زنی که از زحمات شوهرش تشکر نکند، نظر نمی افکند.»

با توجه به لزوم تشکر زن از زحمات شوهر، شوهر نیز باید از تلاش و کوشش بی دریغ همسرش سپاس گزاری و تشکر نماید.

دانلود سوالات ضمن خدمت سبک زندگی دینی قرآنی

4- تکریم و احترام یکدیگر:

حفظ حریم و رعایت احترام یک دیگر، امری ضروری در زندگی خانوادگی است و رعایت نکردن و نادیده انگاشتن آن، موجب تنش زایی می گردد.

به این نکته نیز باید توجه داشت که هر کس دیگران را تکریم کند، در حقیقت به تکریم خود پرداخته است. زن امانت الهی است و باید با خوش بینی با او برخورد کرد و حرمت وی را نگاه داشت.

محورهای اساسی سبک زندگی پیامبر(ص)

به همکارانی که در آزمون ضمن خدمت سبک زندگی ثبت نام کرده اند  توصیه میشود در صورت امکانسبک زندگی پیامبر اسلام را هم مطالعه نمایید.  احتمال زیادی مبنی بر طرح سوالات ضمن خدمت سبک زندگی دینی قرآنی از این مباحث هم وجود دارد. بیان 100 خصلت از خصوصیات رفتاری پیامبر اکرم(ص) است که بازگوکننده بخشی از سلوک فردی و اجتماعی و سبک زندگی آن حضرت می‌باشد. بی‌شک تأسی به سیره و سنت آن حضرت براساس آیه‌‌کریمه «و لکم فی رسول‌الله اسوه حسنه» (الاحزاب آیه 21)و از جمله آنچه در این مطلب به آن اشاره شده، راهگشای مشکلات و مسائل مبتلا به جامعه مسلمانان خواهد بود.

تعدادی از سوالات بالقوه در آزمون ضمن خدمت سبک زندگی دینی قرآنی بر اساس آموزه های سبک زندگی پیامبر اسلام

از سبک زندگی سول خدا ممکن است در طرح سوالات سبک زندگی دینی قرآنی بسیار مورد استفاده قرار گیرد . تعدادی از سوالات بالقوه

دانلود سوالات ضمن خدمت سبک زندگی دینی قرآنی

  1. هنگام راه رفتن با آرامی و وقار راه می رفت
  2. در راه رفتن قدم ها را بر زمین نمی کشید.
  3. نگاهش پیوسته به زیر افتاده و بر زمین دوخته بود.
  4. هرکه را می دید مبادرت به سلام می کرد و کسی در سلام بر او سبقت نگرفت.
  5. وقتی با کسی دست می داد دست خود را زودتر از دست او بیرون نمی کشید.
  6. با مردم چنان معاشرت می کرد که هرکس گمان می کرد عزیزترین فرد نزد آن حضرت است.
  7. هرگاه به کسی می نگریست به روش ارباب دولت با گوشه چشم نظر نمی کرد.
  8. هرگز به روی مردم چشم نمی دوخت و خیره نگاه نمی کرد.
  9. چون اشاره می کرد با دست اشاره می کرد نه با چشم و ابرو.
  10. سکوتی طولانی داشت و تا نیاز نمی شد لب به سخن نمی گشود.
  11. هرگاه با کسی، هم صحبت می شد به سخنان او خوب گوش فرا می داد.
  12. چون با کسی سخن می گفت کاملا برمی گشت و رو به او می نشست.
  13. با هرکه می نشست تا او اراده برخاستن نمی کرد آن حضرت برنمی خاست.
  14. در مجلسی نمی نشست و برنمی خاست مگر با یاد خدا.
  15. هنگام ورود به مجلسی در آخر و نزدیک درب می نشست نه در صدر آن.
  16. در مجلس جای خاصی را به خود اختصاص نمی داد و از آن نهی می کرد.
  17. هرگز در حضور مردم تکیه نمی زد.
  18. اکثر نشستن آن حضرت رو به قبله بود.
  19. اگر در محضر او چیزی رخ می داد که ناپسند وی بود نادیده می گرفت.
  20. اگر از کسی خطایی صادر می گشت آن را نقل نمی کرد.
  21. کسی را بر لغزش و خطای در سخن مواخذه نمی کرد.
  22. هرگز با کسی جدل و منازعه نمی کرد.
  23. هرگز سخن کسی را قطع نمی کرد مگر آنکه حرف لغو و باطل بگوید.
  24. پاسخ به سوالی را چند مرتبه تکرار می کرد تا جوابش بر شنونده مشتبه نشود.
  25. چون سخن ناصواب از کسی می شنید. نمی فرمودـ« چرا فلانی چنین گفت» بلکه می فرمود « بعضی مردم را چه می شود که چنین می گویند؟»
  26. با فقرا زیاد نشست و برخاست می کرد و با آنان هم غذا می شد.
  27. دعوت بندگان و غلامان را می پذیرفت.
  28. هدیه را قبول می کرد اگرچه به اندازه یک جرعه شیر بود.
  29. بیش از همه صله رحم به جا می آورد.
  30. به خویشاوندان خود احسان می کرد بی آنکه آنان را بر دیگران برتری دهد.
  31. کار نیک را تحسین و تشویق می فرمود و کار بد را تقبیح می نمود و از آن نهی می کرد.
  32. آنچه موجب صلاح دین و دنیای مردم بود به آنان می فرمود و مکرر می‌گفت هرآنچه حاضران از من می شنوند به غایبان برسانند.
  33. هرکه عذر می آورد عذر او را قبول می کرد.
  34. هرگز کسی را حقیر نمی شمرد.
  35. هرگز کسی را دشنام نداد و یا به لقب های بد نخواند.
  36. هرگز کسی از اطرافیان و بستگان خود را نفرین نکرد.
  37. هرگز عیب مردم را جستجو نمی کرد.
  38. از شر مردم برحذر بود ولی از آنان کناره نمی گرفت و با همه خوشخو بود.
  39. هرگز مذمت مردم را نمی کرد و بسیار مدح آنان نمی گفت.
  40. بر جسارت دیگران صبر می فرمود و بدی را به نیکی جزا می داد.
  41. از بیماران عیادت می کرد اگرچه دور افتاده ترین نقطه مدینه بود.
  42. سراغ اصحاب خود را می گرفت و همواره جویای حال آنان می شد.
  43. اصحاب را به بهترین نام هایشان صدا می زد.
  44. با اصحابش در کارها بسیار مشورت می کرد و بر آن تاکید می فرمود.
  45. در جمع یارانش دایره وار می نشست و اگر غریبه ای بر آنان وارد می شد نمی توانست تشخیص دهد که پیامبر کدامیک از ایشان است.
  46. میان یارانش انس و الفت برقرار می کرد.
  47. وفادارترین مردم به عهد و پیمان بود.
  48. هرگاه چیزی به فقیر می بخشید به دست خودش می داد و به کسی حواله نمی کرد.
  49. اگر در حال نماز بود و کسی پیش او می آمد نمازش را کوتاه می کرد.
  50. اگر در حال نماز بود و کودکی گریه می کرد نمازش را کوتاه می کرد.
  51. عزیزترین افراد نزد او کسی بود که خیرش بیشتر به دیگران می رسید.
  52. احدی از محضر او نا امید نبود و فرمود:برسانید به من حاجت کسی را که نمی تواند حاجتش را به من برساند.»
  53. هرگاه کسی از او حاجتی می خواست اگر مقدور بود روا می فرمود و گرنه با سخنی خوش و با وعده ای نیکو او را راضی می کرد.
  54. هرگز جواب رد به درخواست کسی نداد مگر آنکه برای معصیت باشد.
  55. پیران را بسیار اکرام می کرد و با کودکان بسیار مهربان بود.
  56. غریبان را خیلی مراعات می کرد.
  57. با نیکی به شروران، دل آنان را به دست می آورد و مجذوب خود می کرد.
  58. همواره متبسم بود و در عین حال خوف زیادی از خدا بردل داشت .
  59. چون شاد می شد چشم ها را بر هم می گذاشت و خیلی اظهار فرح نمی کرد.
  60. اکثر خندیدن آن حضرت تبسم بود و صدایش به خنده بلند نمی شد .
  61. مزاح می کرد اما به بهانه مزاح و خنداندن، حرف لغو و باطل نمی زد
  62. نام بد را تغییر می داد و به جای آن نام نیک می گذاشت.
  63. بردباری اش همواره بر خشم او سبقت می گرفت.
  64. از برای فوت دنیا ناراحت نمی شد و یا به خشم نمی آمد.
  65. از برای خدا آنچنان به خشم می آمد که دیگر کسی او را نمی شناخت
  66. هرگز برای خودش انتقام نگرفت مگر آنکه حریم حق شکسته شود.
  67. هیچ خصلتی نزد آن حضرت منفورتر از دروغگویی نبود.
  68. در حال خشنودی و نا خشنودی جز یاد حق بر زبان نداشت.
  69. هرگز درهم و دیناری نزد خود پس انداز نکرد .
  70. در خوراک و پوشاک چیزی زیادتر از خدمتکارانش نداشت.
  71. روی خاک می نشست و روی خاک غذا می خورد.
  72. روی زمین می خوابید.
  73. کفش و لباس را خودش وصله می کرد.
  74. با دست خودش شیر می دوشید و پای شترش را خودش می بست.
  75. هر مرکبی برایش مهیا بود سوار می شد و برایش فرقی نمی کرد.
  76. هرجا می رفت عبایی که داشت به عنوان زیر انداز خود استفاده می کرد.
  77. اکثر جامه های آن حضرت سفید بود.
  78. چون جامه نو می پوشید جامه قبلی خود را به فقیری می بخشید.
  79. جامه فاخری که داشت مخصوص روز جمعه بود.
  80. در هنگام کفش و لباس پوشیدن همیشه از سمت راست آغاز می کرد.
  81. ژولیده مو بودن را کراهت می دانست.
  82. همیشه خوشبو بود و بیشترین مخارج آن حضرت برای خریدن عطر بود.
  83. همیشه با وضو بود و هنگام وضو گرفتن مسواک می زد.
  84. نور چشم او در نماز بود و آسایش و آرامش خود را در نماز می یافت.
  85. ایام سیزدهم و چهاردهم و پانزدهم هرماه را روزه می داشت.
  86. هرگز نعمتی را مذمت نکرد.
  87. اندک نعمت خداوند را بزرگ می شمرد.
  88. هرگز از غذایی تعریف نکرد یا از غذایی بد نگفت.
  89. موقع غذا هرچه حاضر می کردند میل می فرمود.
  90. در سر سفره از جلوی خود غذا تناول می فرمود.
  91. بر سر غذا از همه زودتر حاضر می شد و از همه دیرتر دست می کشید.
  92. تا گرسنه نمی شد غذا میل نمی کرد و قبل از سیر شدن منصرف می شد.
  93. معده اش هیچ گاه دو غذا را در خود جمع نکرد.
  94. در غذا هرگز آروغ نزد.
  95. تا آنجا که امکان داشت تنها غذا نمی خورد.
  96. بعد از غذا دستها را می شست و روی خود می کشید.
  97. وقت آشامیدن سه جرعه آب می نوشید؛ اول آنها بسم الله و آخر آنها الحمدلله.
  98. از دوشیزگان پرده نشین با حیاتر بود.
  99. چون می خواست به منزل وارد شود سه بار اجازه می خواست.
  100. اوقات داخل منزل را به سه بخش تقسیم می کرد: بخشی برای خدا، بخشی برای خانواده و بخشی برای خودش بود و وقت خودش را نیز با مردم قسمت می کرد.
  101. منبع
  102.  

سوالات ضمن خدمت سبک زندگی دینی قرآنی جزء 30 قرآن کریم

منابع آزمون و کاملترین مجموعه نمونه سوالات ضمن خدمت سبک زندگی دینی قرآنی جزء 30 قرآن کریم را برای شما آماده کرده ایم که بتوانید با صرف زمان بسیار کمی عملکردی مناسب و درخشان در آزمون صمن خدمت سبک زندگی دینی قرآنی داشته باشید.

شما عزیزان یک گام تا دانلود نمونه سوالات ضمن خدمت سبک زندگی دینی قرآنی جزء 30 قرآن کریم فاصله دارید . و آن گام کلیک روی دکمه دانلود سوالات در ادامه میباشد.

اصلاح فرهنگ عمومی جامعه

اگر برنامه جامعی برای اصلاح فرهنگ عمومی داشته باشیم این چالش‌ها و مشكلات اخلاقی و اجتماعی در جامعه كمتر بروز پیدا می‌‌كند، مشكل عمده ما این است كه به فرهنگ نقش ویژه داده نشده و در رأس امور قرار نگرفته است، وقتی فرهنگ در حاشیه باشد چنین مشكلاتی نیز پیش می‌آید.نیازمند یك طراحی كلان و یك رفتار جهادی هستیم. باید دید كه نقش هر دستگاه در این نقشه بزرگ فرهنگی چیست و حركت‌ها نیز باید حركت‌های جهادی فرهنگی برای عمومی كردن اندیشه دینی نه به صورت كلیشه‌ای و تكراری بلكه به صورت یك حركت عمومی باشد.

دانلود سوالات ضمن خدمت سبک زندگی دینی قرآنی

لازم و ضروری است در این میان با شناخت درست ابزارهای نفوذ و تاثیرگذار فرهنگی امروز (که بیشتر به صورت دیداری وشنیداری است) آگاهانه و هوشمندانه عمل کنیم و با حفظ هویت خود، تبیین ارزش‌ها و آموزه‌های دینی در ساختار نهاد خانه و با تربیت درست در روابط همسران و اعضای خانواده، نوعی مصونیت در حریم خانواده و اجتماع ایجاد کنند. و با بازگشت به متن آموزه‌های دینی به الگوگیری از سنت و سیره ائمه معصومین (ع) در بطن جامعه اقدام كنیم.

تفقه در مفاهيم سبک زندگی اسلامی

هنگامی که شناخت معارف، سطحی باشد و از طریق تقلید و یا الگوگرايى تحميلى از ناحیه گروه‌های اجتماعی پدید آید و از آن جهت که درک عمیق و همه جانبه از سبک زندگی اسلامی وجود ندارد و با بصیرت عقلانی و عواطف فطری و سرشتی، هماهنگ نیست؛ این سبک پايه‌ای در ساختار درونى فرد ندارد و زود دستخوش تغییر شده و زندگی وی متزلزل می‌شود. به‌ویژه، آن هنگام که در جامعه، الگوهای متعارضی وجود داشته باشد، فرد در تحيّر و سرگردانى قرار مى‌گیرد و چه بسا اعتماد خود را به بعضى ارزش‌ها از دست مى‌دهد. با فهم عمیق از مفاهیم سبک زندگی اسلامی، شرايط روانی فراهم مى‌شود تا افراد بر گرايش‌هاى فطرى، از قبیل فضيلت‌جويى، حقيقت‌خواهى و كمال‌طلبى پاى فشارند و با تغيير شرايط زمانى و مكانى، سبک زندگی دینی‌شان تغییر نکند (اعرافی و دیگران، 1386، 117- 129). در روايات معصومين(علیهم السّلام) از اين حالت به عنوان برخوردارى از واعظ درونى ياد شده است كه آدمی را در مسیر هدایت دینی همچنان نگه می‌دارد. درونی کردن این است که هر کس از درون راهنمایی داشته باشد که بصیرت عقلانی را با عواطف انسانی عجین سازد؛ به عبارت دیگر شخص در سایه آن واعظ درون و ملکه باطن که از تفقه عمیق عقلانی در دین به‌دست آمده است، به بینشی رسیده باشد که از افکارش، خواسته‌هایش و رفتارش به صورت عمیق و همه جانبه آگاه شده و ارزیابی‌اش از نتایج امور، واقع‌بینانه شود و در عین حال به عواطف فطریش پاسخ دهد و سعادت را برای خویش پدید آورد. امام سجاد(علیه السّلام) مى‌فرمايند: «اى فرزند آدم، تو همواره در مسير خير و خوبى قرار دارى، مادام كه واعظى از درون داشته باشى و مادام كه حسابرسيِ خويشتن از كارهاى اصلى تو باشد»(مجلسی، 1403ق، 75، 137). امام على (عليه السّلام) نیز می‌فرمایند: «هر كه واعـظى درونـى داشته باشد، او را از جانب خداوند نگهبانى است»(همان، 78، 67). بر اين اساس باید با بینش عمیق و هماهنگی آن با خواسته‌های درونى و قلبى، رغبت افراد را نسبت به مسائل سبک زندگی اسلامی افزایش داد. اين موضوع، نشان دهندة آن است كه قلب به عنوان كانون ميل و گرايش، نقش مهمى در پذيرش و باور پيام‌هاى تربيتى دارد. امام علی(علیه السّلام) در حدیثی دیگر در باب این موضوع مى‌فرمايند:«دلها، روى آوردنى و پشت كردنى هستند، پس دلها را آنگاه به كار واداريد كه خواهشى و میلی دارند؛ زيرا اگر دل را به اجبار به كارىوادارى، كور مى‌شود .. ادامه

دانلود سوالات

سبک زندگی ایده آل

 

دانلود نمونه سوالات ضمن خدمت دفاع مقدس

28 Nov 2018

سوالات ضمن خدمت دفاع مقدس

برداشتن باری از روی دوش فرهنگیان گرامی هدفی بس بزرگ برای ماست . در راستای تحقق همین هدف اینبار بانک نمونه سوالات ضمن خدمت دفاع مقدس را بصورت پی دی اف و ورد در یک بسته قابل دانلود تدارک دیده دیده ایم تا همکاران عزیز از سراسر کشور با صرف زمان کمی بتوانند این سوالات را دانلود کرده و در جهت موفقیت در آزمون ضمن خدمت دفاع مقدس در استان و منطقه متبوعشان استفاده نمایند.

این بسته بصورت بروزشونده طراحی شده است و تا 3 ماه از زمان خریداری و دانلود آن همه بروزرسانی ها و سوالات جدیدی که به این بسته اضافه شوند برای شما همکار عزیز ارسال خواهد شد.

محتویات:

سوالات آزمون های واقعی ضمن خدمت دفاع مقدس - برگزار شده بصورت سراسری

سوالات آزمون های اصلی دفاع مقدس برگزار شده بصورت استانی در 7 استان

منابع کامل آموزشی + منابع و مقالات اضافه

تعداد 260 نمونه سوال طرح شده توسط دپارتمان ضمن خدمت فرهنگیان پارس

تعداد 300 نمونه سوال پرتکرار در آزمون های ضمن خدمت

ضمن خدمت دفاع مقدس : دانلود سوالات و منابع آزمون

با صرف زمان محدودی در حدود یک دقیقه شما میتوانید مراحل دانلود بسته منابع آزمون و نمونه سوالات ضمن خدمت دفاع مقدس را طی کرده و این بسته را خریداری و مورد استفاده قرار دهید . 

همانگونه که عنوان شد تا 3ماه بعد از خرید هرگونه فایلی که به این بسته اضافه شود برای خریداران ارسال خواهد شد . 

همینک شما میتوانید به جهت دانلود کاملترین مجموعه منابع آزمون , سوالات آزمون واقعی , نمونه سوال  , و سوالات ضمن خدمت دفاع مقدس با کلیک روی دکه زیر یا عبارت دانلود سوالات وارد صفحه دانلودی شده و بعد از طی کردن مراحل پرداخت این بسته سوالات را دانلود نمایید.

دانلود محتوا و منابع آزمون ضمن خدمت دفاع مقدس

برای دانلود سوالات ضمن خدمت دفاع مقدس دکمه کلیک کنید یا کلمه دانلود را لمس کنید و به صفحه دانلود رفته و مراحل دانلود را دنبال نمایید .

دانلود سوالات

کلیک برای دانلود سوالات

منابع آزمونهای دیگر:

منابع آزمون مراقبت جسمانی عاطفی و روانشناختی دانش آموزان

منابع و سوالات آزمون ضمن خدمت اخلاق فردی اجتماعی و اداری

منابع اربعین حسینی

منابع آزمون مدیریت کلاس درس

منابع آزمون ایمنی و امنیت در مدرسه

مقالات تحلیلی پژوهشی

مقالات پژوهشی دفاع مقدس

دانلود سوالات و منابع آزمون ضمن خدمت فرهنگیان با عنوان دفاع مقدس pdf

جهت دانلود سوالات آزمون ضمن خدمت دفاع مقدس روی دکمه زیر کلیک کرده و سوالات ضمن خدمت دفاع مقدس را دانلود نمایید . همچنین میتوانید فایل پی دی اف برخی از مقالا و منابع آزمون دفاع مقدس را در ادامه دانلود نمایید.

دانلود سوالات

کلیک برای دانلود سوالات

اقدام پژوهی معلم پایه پنجم

6 Mar 2018

بصورت نمونه تعدادی از فایل های اقدام پژوهی معلم ابتدایی پایه پنجم را در ادامه ملاحظه میکنید . جهت مشاهده کامل فایل های اقدام پژوهی کلاس پنجم ابتدایی به دسته بندی مورد نظر از منو کناری سایت مراجعه نمایید . موضوعات متنوعی را برای شما آماده کرده ایم که با چند کلیک میتوانید اقدام به دانلودشان کنید .

اقدام پژوهی معلم کلاس پنجم با موضوع چگونه توانستم مشکل دیداری در درس املای ایمان کلاس پنجم ابتدایی را برطرف نمایم

تیم تخصصی جام دانش  تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام پژوهی معلم ابتدایی را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

شکل نوشتاری زبان عالی ترین و پیچیده ترین شکل ارتباط است (نوشته پور، ۱۳۷۸) و در سلسله مراتب مهارت های زبانی (شنیدن، گفتن، خواندن، نوشتن) نوشتن آخرین مرحله است که آموخته می شود و آموخته های بنیادی و تجارب مفید مهارت های زبانی در گوش دادن و سخن گفتن و خواندن در واقع پیش نیازی برای نوشتن محسوب می شوند. در دنیای امروز نوشتن از مهم ترین وسایل تفهیم و تفاهم ارتباط به شمار می رود و در نشر عقاید و افکار و نزدیک کردن جوامع بشری و اشاعه ی فرهنگ و تمدن نقش حیاتی دارد و هم چنین یکی از اهداف اصلی در دوره ی ابتدایی محسوب می شود و نزدیک به ۲۰% از کل ساعت تحصیل در دوره ی ابتدایی است ولی متأسفانه در شیوه ی آموزش و هم چنین در عملکرد دانش آموزان در نوشتن مشکلات خاصی مشاهده می گردد که تاکنون هیچ برنامه ی منسجمی در نظام آموزشی برای رفع مشکلات نگارش دانش آموزان ارائه نشده است

تیترهایی که در این اقدام پژوهی معلم کلاس پنجم وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  ضعف درسی

پیشگفتار در رابطه با  ضعف درسی 

مقدمه  موضوع در رابطه با ضعف درسی 

شناسایی مسئله در رابطه با  ضعف درسی 

توصیف وضع موجود

اينجانب …. مدت …. سال است كه در آموزش و پرورش مشغول خدمت هستم. و هم اكنون نيز در آموزشگاه ……  مشغول تدريس هستم. خوب نوشتن و صحیح نوشتن یک توانایی ایست که ما به عنوان معلمان   شکوفا کردن این توانایی ها را عهده دار هستیم.در ماه مهر وقتي درس را تدريس مي كردم و با دانش آموزان در کلاس املا كار

اقدام پژوهی معلم کلاس پنجم با موضوع چگونه توانستم مشکل دیداری در درس املای ایمان کلاس پنجم ابتدایی را برطرف نمایم در ۴۲ صفحه ورد و کاملترین نمونه در فضای مجازی
اقدام پژوهی معلم کلاس پنجم با موضوع چگونه توانستم مشکل دیداری در درس املای ایمان کلاس پنجم ابتدایی را برطرف نمایم

تیم تخصصی جام دانش تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام پژوهی معلم ابتدایی را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

شکل نوشتاری زبان عالی ترین و پیچیده ترین شکل ارتباط است (نوشته پور، ۱۳۷۸) و در سلسله مراتب مهارت های زبانی (شنیدن، گفتن، خواندن، نوشتن) نوشتن آخرین مرحله است که آموخته می شود و آموخته های بنیادی و تجارب مفید مهارت های زبانی در گوش دادن و سخن گفتن و خواندن در واقع پیش نیازی برای نوشتن محسوب می شوند. در دنیای امروز نوشتن از مهم ترین وسایل تفهیم و تفاهم ارتباط به شمار می رود و در نشر عقاید و افکار و نزدیک کردن جوامع بشری و اشاعه ی فرهنگ و تمدن نقش حیاتی دارد و هم چنین یکی از اهداف اصلی در دوره ی ابتدایی محسوب می شود و نزدیک به ۲۰% از کل ساعت تحصیل در دوره ی ابتدایی است ولی متأسفانه در شیوه ی آموزش و هم چنین در عملکرد دانش آموزان در نوشتن مشکلات خاصی مشاهده می گردد که تاکنون هیچ برنامه ی منسجمی در نظام آموزشی برای رفع مشکلات نگارش دانش آموزان ارائه نشده است

تیترهایی که در این اقدام پژوهی معلم کلاس پنجم وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با ضعف درسی

پیشگفتار در رابطه با ضعف درسی

مقدمه موضوع در رابطه با ضعف درسی

شناسایی مسئله در رابطه با ضعف درسی

توصیف وضع موجود

اينجانب …. مدت …. سال است كه در آموزش و پرورش مشغول خدمت هستم. و هم اكنون نيز در آموزشگاه …… مشغول تدريس هستم. خوب نوشتن و صحیح نوشتن یک توانایی ایست که ما به عنوان معلمان شکوفا کردن این توانایی ها را عهده دار هستیم.در ماه مهر وقتي درس را تدريس مي كردم و با دانش آموزان در کلاس املا كار مي كردم تمام سعي من بر اين بود تا دانش آموزانم مشكلي در نوشتن نداشته باشند. زيرا هر معلّمي آرزو دارد كه دانش آموزانش درس هاي او را بهتر و آسان تر ياد بگيرند و گفته هايش در اعماق وجود دانش آموزان نفوذ كند.در بين اين دانش آموز ان ایمان در نوشتن املاهم سطح با دانش آموزان ديگر نبود . و مشکل توالی دیداری داشت . با تشویق وراهنمایی به درس های کلاس توجّه می کرد . برای انجام فعالیت های نوشتنی از خود علاقه ای نشان نمی داد و زود خسته می شد درکلاس آرام و قرار نداشت بنابراین باخود اندیشیدم چگونه می توانم با تشويق ایمان را به درس املاء علاقه مند سازم و مشکل توالی دیداری را دراو برطرف سازم؟ گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با ضعف درسی

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با ضعف درسی

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با ضعف درسی

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با ضعف درسی

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با ضعف درسی

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با ضعف درسی

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با ضعف درسی

نتیجه گیری در رابطه با ضعف درسی

پیشنهادات در رابطه با ضعف درسی

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با ضعف درسی

مي كردم تمام سعي من بر اين بود تا دانش آموزانم مشكلي در نوشتن نداشته باشند. زيرا هر معلّمي آرزو دارد كه دانش آموزانش درس هاي او را بهتر و آسان تر ياد بگيرند و گفته هايش در اعماق وجود دانش آموزان نفوذ كند.در بين اين   دانش آموز ان ایمان در نوشتن املاهم سطح با دانش آموزان ديگر نبود . و مشکل توالی دیداری داشت . با تشویق وراهنمایی به درس های کلاس توجّه می کرد  . برای انجام فعالیت های نوشتنی از خود علاقه ای نشان نمی داد  و زود خسته می شد درکلاس آرام و قرار نداشت  بنابراین باخود اندیشیدم چگونه می توانم با تشويق ایمان را به درس املاء علاقه مند سازم و مشکل توالی دیداری را دراو  برطرف سازم؟ گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  ضعف درسی 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با ضعف درسی 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  ضعف درسی 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با ضعف درسی 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  ضعف درسی 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با ضعف درسی 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با ضعف درسی 

نتیجه گیری در رابطه با ضعف درسی

پیشنهادات در رابطه با ضعف درسی

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با ضعف درسی

wet